Usein Kysyttyä / FAQ

Haluan tehdä tilauksen, miksi minun täytyy rekisteröityä?

Rekisteröityminen ei ole pakollista .Tilauksesi käsittelyn edetessä kirjaamme sen tilaan liittyviä tapahtumia tilauksesi kommentteihin. Kun olet rekisteröitynyt ,pääset tunnuksillasi kirjautumaan myöhemminkin tilaustietoihisi,näet vanhat tilauksesi sekä myös paraikaa käsittelyssä olevat tilauksesi ja pääset näkemään kätevästi miten tilauksesi etenee.

Rekisteröityessä pyydämme sinulta vain sellaiset tiedot jotka muutenkin tarvitsisimme tilauksen toimittamista varten. Tietoja käytetään ainoastaan tilausten käsittelyyn ja toimittamiseen sekä jatkossa yrityksemme omaan asiakasmarkkinointiin postituslistamme kautta.Postituslistalta voi poistua sivumme vasemmassa alareunassa olevasta laatikosta.

Haluan tietää , miten tilaukseni etenee

Rekisteröidyttyäsi palveluun joko tilatessa tai etukäteen(Linkki löytyy sivun oikeasta reunasta),pystyt koska tahansa kirjautumaan verkkokauppaan tunnuksillasi ja voit katsella myös vanhoja tilauksiasi sekä seurata viimeisimmän tilauksesi tapahtumia. Kirjaamme tilauksen käsittelyyn liittyviä tapahtumia tilauksen kohtaan "kommentit".

Voit myös koska tahansa vastata sähköpostiisi lähetettyyn tilausvahvistukseen sähköpostilla, niin asiakaspalvelumme pystyy kertomaan , missä vaiheessa tilauksesi on.Jos lähetät meille viestiä sähköpostitse, liitäthän mukaan seuraavat tiedot: tilauspäivä, tilaajan nimi,tilausnumero

Sähköpostiini ei vastata, En ole saanut tilausvahvistusta

Tilausvahvistus tulee automaattiviestinä johon vastaaminen ei välitä viestejä meille.Otathan aina yhteyttä sähköpostiimme: asiakaspalvelu@petpost.fi. Liitä mukaan tilauspäivä ja tilaajan nimi.

Pyrimme vastaamaan asiakaspalvelumme sähköpostiviesteihin aina seuraavan arkipäivän aikana. Pientä ruuhkaa saattaa kuitenkin esiintyä esim. viikonloppujen ja arkipyhien jälkeen.Kiireellisissä asioissa voit myös soittaa tai laittaa tekstiviestin: 040-5050810.

Huomioithan myös tarkistaa , että viestisi ei ole jäänyt "lähetettävät" kansioon. Näin voi käydä,jos käytät samaa sähköpostia eri internet-yhteyksillä(Elisa, Sonera,Saunalahti).Sähköpostin lähetyspalvelin ei kaikissa puhelimissa vaihdu automaattisesti.

Jos sähköpostissasi on hyvin korkea turvaluokitus, saattaa verkkokaupastamme tullut tilausvahvistuksemme myös löytyä roskapostilaatikostasi. Tämä johtuu siitä että sivustolla on toimintojen vuoksi paljon ns. edelleenohjauksia ja viesti tulee sutomaattisesti ohjelmasta, eli lähettäjä on "kone".

Voit huoleti avata viestimme , käytämme suomalaista kotisivukoneen verkkokauppaohjelmaa.

Tuotetta ei voi lisätä ostoskoriin

Jos tuotetta ei voi lisätä ostoskoriin, on se tilapäisesti loppu varastoltamme, seuraavan valmistuserän saapumista voi tiedustella sähköpostitse

Olen saanut saapumisilmoituksen sähköpostiini,mutta seurannan mukaan tilaukseni ei ole vielä lähtenyt matkaan ?

Saapumisilmoitukset, eli ilmoitus siitä, että olemme lähettäneet pakettisi- tulostuvat ohjelmasta  kun tilaus on pakattavana.Varastoltamme lähtee paketteja eteenpäin joka arkipäivä.Paketit lähtevät yleensä Matkahuollon ja Postin kuljetukseen varastoltamme noin 1-2 arkipäivän kuluessa siitä, kun olet saanut saapumisilmoituksen sähköpostiisi .Siinä vaiheessa kun pakettisi on noudettavissa noutopisteestä, saat vielä tekstiviesti-ilmoituksen puhelimeesi.

Olen rekisteröitynyt, mutta ohjelma ilmoittaa että käyttäjätunnukseni on tuntematon?

Käyttäjätunnus on rekisteröidessäsi ilmoittamasi sähköpostiosoite.

Kirjautuessasi sisään tulee käyttäjätunnuksesta(sähköpostiosoitteesi) siirtyä salasanaan aina sarkaimella tai hiirellä. jotkut selaimet nimittäin muuttavat osoitteen linkiksi jos painat enter sen perään, tällöin ohjelma ei tunnista enää sähköpostiosoitetta.

Huom: Jälleenmyyjien tukkutilauspalvelu on toisella sivustolla - se löytyy klikkaamalla vasemmalla olevasta valikosta."Jälleenmyyjäpalvelu"

 

Käyttämämme Paytrail (ent. Suomen verkkomaksut) on turvallinen suojattu asiointipalvelu josta löytyy useita eri maksuvaihtoehtoja, pankkimaksun ja korttimaksun lisäksi myös lasku ja tili.Maksu suoritetaan suojatussa palvelussa,ja maksamisen tiedot eivät välity meille, saamme ainoastaan tiedon tilauksen yhteydessä että tilaus on maksettu kyseistä palvelua käyttäen. Lisätietoa: www.paytrail.com

Toimitamme tuotteita myös ennakkolaskulla. Lähetämme laskun siinä vaiheessa kun tilaus on kerätty tai tehdastilaustuote on saapunut varastoomme. Ennakkolasku lähetetään siis vasta siinä vaiheessa kun toimitus on valmiina matkaan.Maksun saavuttua tilaus lähetetään.

 

Voinko noutaa paketin muualta kuin kotipostista?

Valitessasi toimitustapaa voit toimitustavan oikealla olevassa kohdassa lisätiedot siirtyä valikkoon jossa voit valita sinulle sopivimman noutopisteen sekä postin pakettiautomaatti-että matkahuollon toimituksille.

Syötä laatikkoon postinumerosi ja paina etsi-nappia. Yläpuolelle avautuu laatikko jossa lukee "valitse toimipiste". pääset valitsemaan toimipisteen painamalla laatikon oikealla olevaa nuolta -esille tulee eri vaihtoehtoja,joista voit valita sinulle sopivimman

Voit myös myöhemmin tilauslomakkeen kohdassa lisätiedot tai vastaamalla tilausvahvistusviestiimme  ilmoittaa,jos haluat noutaa pakettisi tietystä noutopisteestä , esim. työpaikkasi läheltä tai kesämökin lähikaupasta.Toimitamme lähetyksiä kaikkiin allamainittuihin noutopisteisiin:

Matkahuollon noutopistehaku

Postin noutopistehaku

En saa valittua postin pakettiautomaattia tai matkahuollon noutopistettä

Käy sallimassa ponnahdusikkunat internetselaimesi hallinnassa(sivun yläreunassa)

En pääse etenemään kaupassa

Käy sallimassa ponnahdusikkunat internetselaimesi hallinnassa(sivun yläreunassa)

Sinulla saattaa olla jäänyt vanha istunto auki aiemmin vieraillessasi sivulla.Istunto ns. vanhenee jonkun ajan kuluttua automaattisesti.  Paina selaimesi päivitä tai refresh painiketta tai sulje kaikki selaimen avoinna olevat välilehdet ja kirjoita sivun osoite uudelleen niin selaimesi hakee uuden yhteyden.

Toimitustavaksi tilaamalleni tuotteelle käy vain perillekuljetus- haluaisin kuitenkin edullisemman toimitustavan Jotkin toimitustavat määrittelevät toimitusmaksun hinnan painon mukaan (alle/yli 15 kg).Jos tilauksesi ei hyväksy muita toimitustapoja kuin perillekuljetuksen, lähetäthän meille sähköpostia, niin korjaamme asian kyseisen tuotteen tietokantaan mahdollisimman pikaisesti,jotta pääset jatkamaan tilaustasi ja valitsemaan haluamasi toimitustavan.

Löytyvätkö kaikki tuotteet heti varastosta ?

Pääasiassa kaikki verkkokauppamme tuotteet ovat ns. varastotuotteita: Koska varastostamme lähtee päivittäin tuotteita 3 eri kanavan kautta; sekä myymälän kautta, verkkokauppamme ja tukkumyyntinä jälleenmyyjillemme, saattaa varastosaldot kuitenkin vaihdella .

Jos käy niin että jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole varastossa, saatamme esim. valjaissa ehdottaa tilalle vaihtoehtoista varastosta heti löytyvää väriä.Jos joudumme odottamaan jotakin tuotetta saapuvaksi varastoomme, kirjaamme siitä tiedon tilauksesi kohtaan "kommentit"

Lähetämme tilauksesi muilta osin heti ja loput tuotteet automaattisesti heti niiden saavuttua varastoomme (yleisesti jäkitoimitusaika on n. 1-3 vkoa, erikoistilaustekstitarrat n. 6-8 viikkoa).

Jos jokin tuote ei ole enää saatavilla (lähinnä mahdollista Puppian edellisen sesongin tuotteissa), palautamme tuotteen hinnan tilillesi , jos olet maksanut tilauksen verkkopankissa tai korttimaksuna.Lasku/tilivaihtoehdolla lasku lähtee asiakkaalle aina vasta kun tuote on varmasti lähtenyt matkaan asiakkaalle.Jos laskulla/tilillä tehtyihin tilauksiin lähetetään tuotteita eri lähetyksinä- laskutus tapahtuu vasta kun kaikki tilauksen tuotteet on toimitettu.

Jos odotusaika tuntuu pitkältä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme

Haluan palauttaa /vaihtaa tuotteita:

Täytä aina ensin palautusilmoitus tämän sivun(www.petpost.fi) vasemmassa reunassa.

Kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi .lähetämme sähköpostiisi ohjeet paketin palauttamista varten.Palautus/vaihto on Sinulle maksuton jos palautus/vaihto tehdään 14 päivän sisällä paketin vastaanottamisesta , palautusilmoitus on tehty ja noudatat antamiamme lähetysohjeita.Annamme ohjeet sen mukaan, minkäkokoinen lähetys on ja mikä on paketin toimitustapa.Vain käyttämättömät tuotteet voi vaihtaa/palauttaa.

Emme lunasta posti/bussiennakolla lähetettyjä palautuspaketteja.